MIN PRINS

Postat den: 2013-12-18 @ 19:57:00 | Akzel | Kommentarer (0)

Har väl helt enkelt världens prins till häst - min prins! Alltså kommentarerna och tankarna kring dagens ridpass är nästan endast positiva! Började skritta igång han och var på han redan då om framåtbjudningen - han svarade och lyssnade riktigt kanon på skänklarna och visade viljan framåt hela tiden. 
Började jogga igång honom och försökte mest tänka framåt , men trots det ville han jobba i form och bakbenen hängde med riktigt bra. En negativ sak var att han krånglade lite med galoppen i början, men efter att jag vunnit över honom gick han som en klocka. 
Volt efter volt i galopp och formen blir bara bättre i galoppen. Jobbade på volt efter volt i galopp och hans bakben var med hela tiden vilket var såååå kul! Han var riktigt självgående i sitt tempo och alla fyra benen var kvicka och allerta. 
Travade av länge med honom i låg form, medans plutten frusta och prusta. SÅ skön känsla när allt bara sitter och man verkligen ÄR ett med hästen, svårt att beskriva känslan när allt bara funkar! :-) 
 
 
Har nu pluggat matte en bra tag och förstår, kanske, lite mer och är lite mer klokare. Har verkligen gjort mitt bästa nu och går det vägen så gör det väl det, eller så gör det inte det. Man kan inte göra mer än sitt bästa! 
 
NU ska jag krypa ner i soffan under en filt, kolla på en bra film och bara ta det lugnt - imorgon är det en ny dag och en dag närmare jullovet!! 
 
 

Kommentarer
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Tillbaka till startsidan